A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Ліцей с. Уладівкa
Іванівської сільської ради
Вінницької області

Звіт директора Ліцею

Дата: 21.06.2024 11:14
Кількість переглядів: 64

                                                                                                                                                                                

 

                                  ЗВІТ   ДИРЕКТОРА  ЛІЦЕЮ   с. УЛАДІВКА  ЗА

                                              2023-2024   НАВЧАЛЬНИЙ  РІК.

 

 

                                                         І.  ВСТУП.

 

 

   Закінчився   2023-2024  навчальний  рік ,  який  проходив  в  умовах:

  • триваючої  війни
  • постійних  повітряних  тривог
  • поєднання  очної  і  дистанційної  форм  навчання
  • емоційних  прощаннях  з  полеглими  земляками
  • підтримки  армії
  • триваючого  капітального  ремонту.

 

  Головна  особливість  цього  навчального  року  перехід  на  автономію   відповідно  ст. 23  Закону  України  «Про  освіту»

 

  Сьогоднішній  звіт  відбувається  на  виконання  наказу  МОН  України  від  23.03.2005  року  № 178  « Про  затвердження  Положення  про  звітування  керівників  закладі в освіти»  та  п. 4 ст. 38  Закону   України  «Про  повну  загальну  середню  освіту».

У  своїй  роботі  керувався  Статутом  Ліцею,  Законами  України,  іншими  нормативно-правовими  актами.

 

 

                      ІІ.  ЗАГАЛЬНА  ІНФОРМАЦІЯ  ПРО  ЛІЦЕЙ 

                          У    2023-2024 НАВЧАЛЬНОМУ   РОЦІ.

 

  Ліцей  с.  Уладівка  Іванівської  сільської  ради  - заклад  загальної  середньої  освіти,  що  знаходиться  в  комунальній  власності   Іванівської  сільської  ради.

  Освітній процес  організовано  відповідно  до  освітніх  програм  на  2023-2024  навчальний  рік.   1-6  класи  по  програмі  НУШ.  Беручи  до  уваги  обмеження,  що  викликані  режимом  Воєнного  стану,  освітній  процес  здійснювався  у  2  зміни:

  •  початкові  класи   - І  зміна  очна
  • 5-11  класи  -  ІІ  зміна,  поєднання  очної  та  дистанційної  форми  навчання.

   У  ліцеї  на  початку  навчального  року  було  171  учнів,  на кінець року -177, які  здобували    освіту  в  11  класах.  Це приблизно на 10 учнів менше ніж у попередньому році.  Ми  спостерігаємо  тверду  тенденцію  на  зменшення  кількості  ліцеїстів.   Причини:

  •  демографія
  • міграція  - зовнішня  і  внутрішня
  • 2  учнів  за  кордоном
  • 1  учень - індивідуальна  форма  навчання
  • 1  учень – сімейна  (домашня)  форма   навчання
  • найбільший  клас   це  5 -  27  учнів
  • найменший   клас  2 -  8  учнів.

       Див. Слайд.

    

                                ІІІ.   ОСВІТНЄ  СЕРЕДОВИЩЕ.

 

  Обовязком   керівника  закладу  є  створення  безпечного  та  комфортного  середовища  для  учасників  освітнього  процесу. У  цілому  в  Ліцеї  це  середовище  відповідає  освітнім  стандартам  і  постійно  поліпшується.

  Так  у  2023  році  побудовано:

  • спортивний  майданчик
  • завершено  реконструкцію  котельні
  • добудова  підсобного  приміщення (власними  силами)
  • побудовано  піднавес  на  дрова.

Подяка  господарській  групі  Ліцею.

 Територія  огорожена,  озеленена,  упорядкована.

 У  ліцеї  достаньо  класних  кімнат,  меблів,  персональних  комп’ютерів,  підручників.  Щось  купувати  сьогодні  недоречно,  тому  що  Ліцей  очікує  капітального  ремонту    із  заміною  всіх  меблів,  підлоги,  стін,  дверей  тощо.

Облаштовано  найпростіше  укриття,  яке  функціонує.  Забезпечено  режим  волого  прибирання,  температурний   та  санітарно-гігієничний  режим.             Організовано  гаряче  харчування. Проблема:  ціна  на  харчування   критично  низька  -  10  гривень  і  20  гривень.

  Висловлюю  щиру  подяку  працівникам  харчоблоку,  що  в  цих  умовах  умудряються  щось  приготувати  смачне.

   Режим  водо забезпечення  функціонує.  Але  питний  режим -  індивідуальна  пляшечка.

   Утримання   внутрішніх  вбиралень  Ліцею  відповідає  нормам.

   Ліцей  має  найкращу  в  громаді  систему  пожежної  безпеки.

   Функціонує  100%  покриття  приміщень  мерею   Інтернет,  що  дозволяє  забезпечити  дистанційну  форму  навчання  через  різні  інтернет-платформи.

   Мушу  зазначити,  що  педагогічний  колектив  уже  твердо  засвоїв  технології  і  методики  дистанційного  навчання.  Дистанційно  ми  не  лише  вчимо,  а  й  дистанційно  вчимося  на  курсах  підвищення  кваліфікації.  До  речі,  і  в  найближчі  роки   курсова  перепідготовка  педпрацівників  буде

лише  дистанційною.

  Отже,  умови  для  навчання  та  утримання  ліцеїстів  є.  А  чи  є  ким  навчати?

 

 

                                               ІV.    КАДРИ. 

 

  У Ліцеї  с.  Уладівка  працюють  22  педагогічних  працівників  та  18  обслуговуючого  персоналу.

  Серед  учителів  маємо  такі  кваліфікаційні  категорії:

  •  3  спеціаліста
  • 1 спеціаліст  ІІ  категорії
  • 18 вища  категорія.

Педагогічне  звання  «старший  вчитель»  мають  16  педпрацівників.  Ліцеї  має  ще  2  учителів-сумісників.   Отже,  якісний  склад  педагогічного  колективу  є  досить  високий.

 

Див. СЛАЙД

                  V.  АТЕСТАЦІЯ  ПЕДАГОГЧНИХ  ПРАЦІВНИКІВ.

 

  Атестація  у  2024  році  педагогічних  працівників  відбувалась  за  новим  положенням . (Слайд).

 

 

                                               VІ.   ПЕДАГОГІЧНІ  РАДИ.

 

  Засідання  педагогічних  рад  Ліцею  с.  Уладівка   проводились  відповідно 

ст. 40  Закону  України  «Про  повну  загальну  середню  освіту»,    який  визначає  статус  педагогічної  ради,  як  колегіального  органу  управляння  закладом  освіти.  У  звітному  періоді  проведено  10  засідань педагогічної  ради.  (Слайд). 

 

 

             VІІ.  РЕЗУЛЬТАТИ  ОСВІТНЬОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ.

Див. СЛАЙД

  Усі  результати   НМТ  за  2023  на  слайді.

  Причини  падіння  успішності -  їх  не  одна,  а  цілий  комплекс:

  •  відсутність  мотивації
  • з  будь-якими  оцінками  беруть  на  навчання  у  вищі  учбові заклади
  • якщо  гарно  вчився,  ще  не   означає ,  що  зароблятимеш  більше
  • міграційні  процеси -  виїзд  із  села  освідчених  батьків
  • генетика
  • повна байдужість  батьків,  які  практично  усунулись  від  роботи  з  дітьми
  • відсутність  механізмів  впливу  Ліцею  на  батьків і  ліцеїстів.

Аж  занадто  ліберальне  законодавство

 

 

     VІІІ.  ВИХОВНА  РОБОТА      ЗА   2023/2024   Н. Р.

 

Відповідно до статті 15 Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-IX у закладах освіти виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина тощо. Виховання є невід’ємною складовою освітнього процесу, є наскрізним процесом, охоплює усі сфери шкільного життя і має ґрунтуватися на цінностях.

Виховна робота закладу спрямована на виконання положень законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про позашкільну освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 27.08. 2010 №778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад», розпорядження Кабінету Міністрів України № 988-р від 14.12.2016 «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» зі змінами (розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 592-р), наказів Міністерства освіти і науки України, від 31.10.2011 № 1243 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», від 25.11.2011 № 1358 «Про виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 № 1039 «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку кримінальної юстиції щодо неповнолітніх в Україні» зі змінами (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.02.2017 №92-р (92-2017-р), листа МОН від 10.08.2022 № 1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 н. р.», листа МОН «Про здійснення превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні » від 1305.2022 р. № 1/5119-22, листа МОН «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні» від 29.03.2022 р. № 1/3737-22, листа МОН «Про здійснення превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні » від 1305.2022 р. № 1/5119-22, листа МОН «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні» від 29.03.2022 р. № 1/3737-22, указу Президента України від 16.03.2022 року №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України», наказу МОН України від 06.06.2022 року «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 №641», з метою забезпечення чіткої організації виховного процесу, позаурочної зайнятості учнів та вихованців закладів загальної середньої та позашкільної освіти, створення безпечного освітнього середовища.

 

Виховання органічно поєднане з процесом навчання дітей, опанування основами наук, багатством національної і світової культури.

У Новій українській школі виховний процес має спрямовуватися на формування:

  • відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
  • поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина;
  • нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою;
  • патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини Українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України;
  • усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;
  • громадянської культури та культури демократії;
  • культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії;
  • культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості.

 

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив закладу орієнтуються на нормативно - правову базу з питань виховної роботи.

Для їх реалізації у ліцеї був розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання:

  • Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави правове;
  • Ціннісне ставлення особистості до сім`ї, родини, людей;
  • Ціннісне ставлення особистості до праці;
  • Ціннісне ставлення до природи;
  • Ціннісне ставлення особистості до культури і мистецтва;
  • Ціннісне ставлення особистості до себе.

Найбільшу увагу в своїй роботі педагогічний колектив приділяв вихованню в своїх учнях моральних якостей: доброзичливості, поваги до людської гідності, милосердя, доброти, толерантності, потреби в емоційному та духовному контакті з людьми, потреби у самоповазі, патріотизму, національної самосвідомості, розуміння приналежності до українського народу.

В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

З метою організації зайнятості учнів, забезпечення повноцінного всебічного розвитку учня, розумового, естетичного, фізичного та розвитку природних здібностей створена система особистісного підходу.

На початку навчального року класні керівники ознайомили учнів з правилами внутрішнього розпорядку ліцею, проінформували про поведінку під час воєнного стану, використання мобільних телефонів та заборону тютюнопаління, споживання алкогольних напоїв. Постійно проводились заходи щодо інформування новин та найважливіших подій в школі, в державі, в світі, проводився аналіз відвідування учнями занять.

Відповідно до наказу МОН від 06.06.2022 № 527 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641» у 2023/2024 навчальному році серед виховних напрямів найбільш актуальними виступають громадянсько-патріотичне, духовно-моральне, військово-патріотичне та екологічне виховання як основні складові національно-патріотичного виховання.

Класні керівники 1-11 класів акцентували увагу на тому, що патріотизм - це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій, а і у прагненні жити в Україні, розумінні необхідності дотримання конституційних та правових норм, володінням державною мовою, шанобливим ставленням до історії, культури та традицій українського народу.

Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави.  (Слайд).

 

  Режим  воєнного  стану  обмежує  можливість  для  проведення  масових  виховних  заходів  і  разом  з  тим  стараємось  по  максимуму  проводити   запланові  заходи.

   Головним  у  виховні й роботі  є:

  •  військово-патріотичний   напрямок
  • національне  виховання
  • волонтерство
  • вшанування  полеглих.

   

   У  Ліцеї  функціонує  самоврядування  і йому  слід  приділити  більше  уваги -  формувати  в  дітей  навички  демократичних  процедур.  Ми  добре  організовуємо  вибори  учнівського  парламенту,  але  не  практикуємо  звіт  голови  учнівського  парламенту.

 

 

                           ІХ.    СОЦІАЛЬНИЙ  ЗАХИСТ.

 

  Основна  мета  це  турбота    і  створення  умов  для  здобуття  освіти  пільгових  категорій.   (Слайд)

 

 

 

 

 

              Х.  ОХОРОНА  І  ЗМІЦНЕННЯ  ЗДОРОВЯ  УЧАСНИКІВ

                                       ОСВІТНЬОГО  ПРОЦЕСУ.

 

  У  Ліцеї  один  медичний  працівник  і  один  практичний  психолог.

  Усі  працівники  проходять  безкоштовний  медичний  огляд  перед  початком  нового  навчального  року.  При  потребі  директор  надає  автобус.  Діти  теж  щорічно   проходять  медичне  обстеження.   На  підставі  медичних  довідок  формуюються  групи  на  заняття  з  фізичної  культури.  Обслуговується  Ліцей  Уладівською   амбулаторією  загальної  практики  сімейної  медицини.  Кухарі  і  водій  медогляд  проходять   згідно  вимог.

  На  жаль  у  2024 році  Ліцей  було  охоплено  інфекційною  хворобою  кашлюк. Керівництво  Ліцею  вчасно  відреагувало  –  було  переведено   5  клас на  дистанційну  форму,  що  розірвало  інфекційний  ланцюжок.

 

 

               ХІ.  ДОТРИМАННЯ  ПРАВОПОРУШЕНЬ  НЕПОВНОЛІНІМИ.

 

  Злочинів  і  правопорушень  учнями  не зафіксовано.  Але  це  не  значить,  що  їх  не  було.

  Наймасовішим  є  управління  транспортними  засобами  неповнолітніми.  Пропуски  уроків  без  поважних  причин.  Ще  одним  грубим  порушенням  і , на  жаль  масовим  явищем,  є  ненормативна  лексика.

 

 

             ХІІ.  ОХОРОНА  ПРАЦІ  ТА  БЕЗПЕКА  ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.

 

  Це   одна  з  важливих  ділянок  роботи  Ліцею  с.  Уладівка.  Відповідальна  особа  Євгейчук  Ніна  Петрівна,  заступник  директора  Ліцею  з  навчально-виховної  роботи,  організовує  відповідно  до   норм  інструктажі.  За  звітний  період  учні  без  травматизму.  На  жать  про  цього  не  скажеш про  працівників.    Через невиробничі травми  і  хвороби   працівники  Ліцею  випадали  із  робочого  процесу  на  4  місяці.

 

 

 

           ХІІІ.  ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА  ДІЯЛЬНІСТЬ.

 

   Фінансово-господарська діяльність  здійснювалась  на  підставі  ст. 23 Закону  України «Про  освіту»

   З  01  січня  2024  року  Ліцей  перевели  на  автономну  форму  існування  та  фінансування  і  це   стає  в  роботі  Ліцею  ледь  не  головною  формою  діяльності   і  забирає  значну  частку   часу  і  зусиль.  Увесь  січень  і  лютий    тривало  оформлення   документів  на  самостійність.

  Головне:

  •  котел  + підсобне  приміщення
  • піднавіс  під  щепу
  • впала  труба  котельні -  проект  46  тис.  гривен,  робота  630 тис. грн.
  • дрова  -  50  тис. грн.  до  01.01.2025  року  це  5  машин,  а  потреба  у  10  разів  більша.
  • електроенергія -  тариф  обмеження  в  24  кВт,  споживаємо 60 кВт. Економія.
  • застелити  підлогу
  • поремонтувати  класи,  коридори,  спортивну  залу
  • придбання  інвентаря,  запчастин,  пального.

 

Нас  чекає  складний  рік  в умовах  триваючої  війни,  гострого  дефіциту  кадрів  та  коштів..

 

  Дякую  всім  за  працю,  розуміння  проблем  та   труднощів  і  за  підтримку.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень